Utama > schoolnet > Laman Web Sk Parit kasan v2

Laman Web Sk Parit kasan v2

fuhh..akhirnya siap gak laman web sekolah ni…dalam mase sehari jek..hahaah hampeh punye freewobhostingarea.com…ni free hosting lama yang aku pakai untuk sekolah..kenapa aku pakai hosting percuma tuh sebab dia provide free mysql gak..so leh lah install joomla untuk projek laman web yang dulu tuh..

tetapi..nak jadik cerita…minggu ni aku try login databse tuh hilang camtuh jekk..peeeehhhhh!!!!..minggu lepas aku login..inilah nasib si penumpang free hosting…kene lah buat semula…setelah hampir 3 hari mencuba pelbagai hosting dan mereview..lasti2 aku putuskan untuk menggunakan WORDPRESS.COM sebagai paltform, sebab utama adalah, wordpress ni stabil..ramai yang pakai..agak clean dan simple..kesimpulannya sangat best..pada aku la…kenapa tak pakai blogspot..blogspot memang laju..tapi aku tak berapa suka layout ngan bentuknya..aku ada beberapa blog kat blogspot..tapi aku sendiri tak suka nak lawat blog tuh..hehe..wordpress gak jadi pilihan hati ku..

lagi 1..walaupun wordpress ni blog..tapi mudah untuk di buat ala2 CMS..ni lah CMS pertama aku menggunakan wordpress iaitu laman web SKPK ni..nampaknya, aku dah terpikat ngan CMS, kalau dulu aku rase wordpress ni tak best untuk cms..sebab joomla mempunyai feateure yang lagi bagus..pendapat aku masih sama…untuk hardcore CMS,korang leh gunakan joomla..tapi kalo setakat nak simple dan cantik..dan mudah di operasi..gunakanlah wordpress..

ok lah..ni link nye : http://skparitkasan.co.cc

dan aku sangat2 berpuas hati ngan hasil ni buat masa ni…

ho ho ho…sesape nak belajar wordpress…sila emel aku..percuma sajok…

  1. Tiada komen.
  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

