Utama > pc rusak > Virus JambanMu

Virus JambanMu

dengar je nama virus ni..aku pun nak tebelahak…tapi penangan virus ni same cam brontok sikit…sikit jek lah..ni kali pertama aku merawat pesakit pc aku yang kena jangkitan ni..

Kerani sekolah aku cakap, pc dia selalu keluar pop up masa start up..so, aku pun anggaplah ada masalah pada start up program..aku ingat benda ni mudah jek..hari ni dia bawak pc..aku check..fuuhh..terlalu banyak masalah start up ni..ape masalah ni..pastu task manager disable by administrator, regedit disable by administrator, nak install KAV pun missing dll..dalam fikiran aku mau jek nak format benda alah ni..tapi memikirkan waste time jek format ni..aku try la pakai GVR..Geekz Viruz Remover…omak ko…viruz detect jambanmu…ingat dah delete lah semua..tapi simptom masih same lepas restart..

so…detektif pun memulakan pencarian berilmiah pasal jambanmu ini…dan jumpe solution yang amat lengkap..menggunakan software

combofix..

iyer..combofix..pastikan RUN benda ni kat safe mode…

itu jek buat masa ini..sekarang ni tengah nak memandai pulak nak bukak klinik PC…harap berjaya la projek ni…

  1. Tiada komen.
  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

