Utama > pc rusak > Acer 4520 Problem

Acer 4520 Problem

Ni kes pada hari jumaat lepas, 25.06-2010. aku lupe nak update kat sini pasal bz memikirkan punca sebenarnya…ok lah..ni acer 4520 punye problem…

pada mulanya si cikgu membritahu problem laptop, lcd tak display..jadi aku membuat andaian biasanya LCD yang problem sebab beliau kata ada keluar garis-garis sebelum tuh…mengikut pengalaman aku setelkan Dell punya Laptop..itulah problemnye..LCD..

Ok..masa untuk troubleshoot problem sebenar masalah Laptop ni..jeng jeng jeng…

1. Bila klik ON jek…kipas berpusing..led power berkelip-kelip…tetapi..no display…tiada aktivit selepas itu..hanya camtuh jek..

2. Cubaan Kali kedua…tekan ON lama sikit…situasi yang sama…kali berjaya mendengar bunyi lagu windows…tetapi…NO DISPLAY…

3. Cubaan kali ke tiga .pakai external monitor…situasi yang sama..masih tiada display…

kesimpulan yang aku dapat kat sini : – VGA / Mobo laptop tersebut rosak.

aku bawak pi kedai komputer untuk pengesahan. SO memang konfem benda alah tuh yang rosak. Kos ganti dalam RM450-RM550…yer la..Mobo la katekan…

hehe…itulah selesai aku troubleshoot ACER 4520 ….kalau jumep kes camni…terus jek cakap VGA/Mobo Problem…

  1. Tiada komen.
  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

