Utama > pc rusak > pc slow bila nak shutdown

pc slow bila nak shutdown

Sebenarnya semalam dapat aduan pasal masalah ni…aku pun tak berkesempatan nak check..tapi kalau lambat sangat nak shutdown…ada problem kat services tuh…agak-agak je lah..

ingat pagi ni nak pi check..alih-alih..cikgu tuh cakap..pc dia tak boley idup pulak..huhu…aku takde apa-apa andaian la dalam kepala otak aku ni..hanya cakap..”nanti saya tengok”..

aku pun tengok la..try start…bunyi “beep…beep…beep…”…patut laaa tak hidup..ni problem kecik jek…aku cabut RAM..tuakr kat port lain..malas nak gosok-gosok kaki RAM tuh..hehe…cabut..tukar port..pastu cucuk semula..ON balik walawei….terus ON. Ok..masalah 1 dah selesai..

masalah 2, lambat nak shutdown. Aku check services pc tuh, emmppp…..
dan unablekan apa-apa yang patut dan tak berkaitan, terus aku test 2 kali shutdown..lancar aje tutup..tiada masalah lagi..masalah 2 selesai..

opp..nanti aku update tutorial pasal services yang patut ada dalam windows korang. tapi kalo rajin,pi la cari kat google..berlambak.!!!..

adios..

  1. Tiada komen.
  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

