Utama > format laptop > Fomat Laptop pakai USB

Fomat Laptop pakai USB

Semalam aku dapat laptop untuk diformat. Sebab ape nak diformat,ni pun atas cadangan aku gak. Tengok cpu usage 100% jek tanpa running ape-ape program. Dah scan AV,malwaye,spyware,repair registry semua dah..tapi duk lagu tuh gak..adakah ianya hardware problem??? so untuk kepastian, aku nak format dulu nak tengok ..kalau lepas format baru lah tau adakah hardware problem..biasanya CPU overheating.

Lalu…dengan semangat nak format..keluarkan Cd XP2..aku mencari cd drive laptop ni..aduhyai..takde cd drive pulak ke..nasib baik ada USB drive..laptop ni jenama Dell Latitude D610.

Terus Aku google How to format XP2 from USB..aku surf 1 persatu web yang bagi cadangan, kebanyakanya GAGAL…aku salah atau info web tuh tak lengkap. Sampailah aku jumpe web ini :

http://www.liliputing.com/2008/04/install-windows-xp-on-mini-note-usb.html

ikuti langkah demi langkah dalam web tuh..dan akhirnya berjaya gak aku format daripada USB.!!!…

kalau korang dah ikut langkah tuh tapi masih tak berjaya..boleh emelkan kat aku atau komen di bawah. Aku sedia membantu.

  1. Tiada komen.
  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

