Utama > travelog Ebay > ebay – perjalanan baru nak mula

ebay – perjalanan baru nak mula

Kalau tengok pada post yang lalu, adalah dalam sebulan lebih post pasal buat duit dengan ebay aku ni kan. Kat sini aku nak update perkembangan, kalau boleh aku nak update hari-hari tapi ada aku malas ..hahaha…

Ok, selama sebulan ni..apa yang aku dah buat…selepas aku dah berjaya dapatkan feedback ,semuanya 11…kerja mudah jek ni…1 hari jek leh siap..memandangkan akaun aku ni boleh di kira baru AKTIF..walaupun dah lame daftar, maka kadar nakdapatkan feedback tuh kena slow and steady, nanti ebay suspend akaun pasal nak buat manipulasi feedback.

bercerita pasal item pulak, apa yang aku jual????? rahsia beb!!!!

oleh sebab aku bersemangat nak menjual, aku dah siapkan hampir 500 item..hampir jek la..mana tau leh MEREMPIT dan income pun stabil..tapi malangnya…baru aku listkan 10 item jek..dah kena selling limit pulak..aduhyaiii…selling limit ni pasal akaun aku ni baru AKTIF..kira aku ni penjual baru lah..tak leh jual banyak2..ebay takut aku tak dapat bayar listing fee…tapi takpe..ni cabaran aku..aku pun list kan item yang HOT NICHE sahaja.

Alhamdulillah, baru 2 item sold selepas 2 minggu…10 item list, 2 item sold..so not bad lah sell through benda ni..

sedikit TIP untuk korang yang nak mulakan ebay ni…ni la formula ebay untuk pemula dan beginner cam aku ni…

Kajian+kajian lanjutan+Copy+Paste+Edit+Listing = $$$$$

Sekarang baru ku tau…kajian tak leh lelama..selama sebulan lebey ni pas ebay siri 1 aku tuh…aku banyak belajar daripada video dan ebook warez yang aku dapat…

Kesilapan Aku ialah lambat untuk bertindak…lepas ni tidak lagi….dapat niche, terus listing…benda2 lain tuh..hari lain leh setel..hahahah

 

seronoknya ber eBAY

  1. Mac 31, 2012 at 7:58 pm

    camne nak jual barang kat ebay? kalau nak jual barang kene ade cred card ker?

    • arnabkacak
      April 1, 2012 at 2:18 am

      Tuan, kalo nak jual barang kat ebay.com.my(malaysia) sahaja tak payah verify credit card..boleh terus jual cam biasa..
      Untuk jual INTERNATIONAL sahaja diperlukan untuk verify credit card dan link ke paypal.
      verifu credit card tuh memang kene bagi nombor credit card..tapi boleh gak pakai debit card…kalo ada kad Maybank yang gambor cherry tuh pun dah ok..lagi bagus pakai debit card..takla seseanng hati diorang nak potong duit..hehe

      • April 1, 2012 at 7:28 am

        so kalay die suruh verify credit card mmg boleh pakai debitcard kah….
        n mmg kita kene bagi 4 no. kat belakang tu?

      • arnabkacak
        April 1, 2012 at 2:52 pm

        yes..betul tuh..boleh bagi debit card selagi ada logo visa atau mastercard..
        kena bagi 3 nombor kat belakang tuh..jangan risau sebab memang terjamin selamat..

        harap membantu..

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

