Utama > Hardware issue > Laptop ShutDown Sendiri

Laptop ShutDown Sendiri

Salam dan selamat sejahtera kepada anda semua yang tetiba masuk dalam blog aku ni..hehe..terima kasih..

kat sini aku nak berkongsi masalah baru yang aku hadapi..dan semestinya masalah ni pun anda pernah hadapi gak kan..

Masalah : laptop tetiba shutdown

Punca : Laptop anda PANAS…overheating..camtuh la kiranya..

Cara mengatasi : heheh..pakai la cooler…lagi 1, bukak laptop anda tuh dan bersihkan segala habuk dekat kipas tuh..Insyallah..boleh di pakai lagi..

Itu sahaja untuk kali ini,,amat ringkas dan padat..

Mekaseh

Kategori:Hardware issue
  1. ikhwan
    Mei 5, 2011 at 11:36 pm

    Salam,
    Aku ade satu laptop lame..Acer Emachine D620.Masaklah laptop ni plak slalu belanje padam2..Nk ckp Panas,kadang2 baru guna pn padam.Aku pn x mengerti.Ke die ade problem ngan masaklah Ram?Overheat ke?…

    • arnabkacak
      Mei 10, 2011 at 4:18 am

      wassalam..

      dah check kipas…kipas cpu..dah bersihkan habuk2..kalo dah tapi masih jadik lagi..
      masalah biasanya RAM…cuba tukar RAM lain..pinjam kawan2 punye ke..kalo masalah jugak..
      kalo dah cuba RAm pun tak boley gak..

      boleh consider CPU…tapi ni jarang2..mungkin thermal paste tuh dah kurang..boleh beli kat kedai komputer..

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: